Щоб набиратися розуму, школярам потрібні не лише підручники, але й насичене йодом харчування. Інакше користі від навчання буде небагато. Навіть найкращі вчителі не допоможуть, якщо мозок дитини фізіологічно не здатен сприймати, аналізувати й запам’ятовувати інформацію. А ці здатності напряму залежать від забезпеченості людського організму йодом. Наукові дослідження свідчать, що в умовах постійної нестачі йоду дитина втрачає 10-15 пунктів IQ - такої шкоди інтелекту не можуть завдати навіть роки пропущених шкільних занять. В Україні йододефіцит відчувають близько 70% населення по всій країні. А в регіонах з виразною незабезпеченістю йодом дослідження 2007-2009 років вже зафіксували відсутність дітей з інтелектом вище середнього рівня і збільшення кількості дітей з низькими і дуже низькими розумовими здібностями. Ці діти швидко втомлюються й виснажуються, часто хворіють, їм важко зосереджувати увагу, аналізувати та запам'ятовувати інформацію, отримувати нові знання і навички. Усе це вповільнює або й зупиняє розвиток мислення та обмежує можливості і перспективи дитини, фактично знижуючи її майбутній рівень життя - адже для високооплачуваної роботи потрібна й здобута навчанням висока кваліфікація. Але є і добрі новини. Усіх цих жахів неймовірно легко уникнути - необхідно і достатньо просто замінити звичайну сіль на йодовану у щоденному раціоні. Цей спосіб профілактики йододефіциту визнає оптимальним світова медицина. Найкращою ілюстрацією ефективності йодованої солі є Швейцарія, розташована у зоні навіть більшого природного йододефіциту, ніж Україна. Ще 100 років тому розумова відсталість як наслідок нестачі йоду була нормою для швейцарців: в окремих кантонах розумово відсталими були 90% населення. Розвиватися країні дозволила ліквідація йододефіциту шляхом масового використання збагаченої йодом солі. Сьогоднішня Швейцарія посідає десяту позицію за середнім рівнем IQ населення у світі й належить до найбільш розвинених країн. Постійне регулярне вживання йодованої солі здатне забезпечити дитині можливості для нормального розвитку і навіть відновити втрачений через йододефіцит інтелектуальний потенціал.
|