Україна була колонією або «соімперскім» учасником? Відійти від практики надмірної політизації навчальних програм з історії України - з такою пропозицією виступили окремі співробітники Українського інституту національної пам'яті, представляючи проект нової концепції шкільної історичної освіти з 5 по 12 клас. Зокрема, один з авторів концепції, професор, завідувач кафедри історії Києво-Могилянської академії Наталія Яковенко, розповідаючи про проект, заявила, що створення концептуально нових підручників - це нормальний процес і не спроба переписати історію: «Необхідне створення неконфліктного досвіду пам'ятей допомогою акцентування уваги на позитивному досвіді минулого. Підручник не повинен сіяти і виховувати ворожнечу і агресивність, підручник не повинен давати невірної або штучно препарований інформації і має, до певної міри, відповідати сучасним вимогам і сучасному стану науки », - сказала Наталія Яковенко. За нинішніх же підручниках минуле нашої нації розглядається крізь призму, так званого, колоніального гніту. Автори нової концепції відкинули цю схему, вважаючи причетність українців до тих держав, до складу яких ставилася українська територія, такою ж частиною української історії. Проте в наукових історичних колах України проект викликав неоднозначну реакцію. Наприклад, кандидат історичних наук, доцент кафедри історії України Полтавського Національного Педагогічного Інституту ім. Короленко Людмила Бабенко вважає, що сама ідея привнести толерантність до шкільного курсу історії має право на існування. Однак, якщо влада використовує проект для того, щоб «заретушувати» проблемні питання з історії нашого народу (які самі собою нікуди не подінуться), то така спроба буде своєрідною цензурою і буде надалі перешкоджати об'єктивному висвітленню таких питань. Ян Пругло, «Полтавщина»
|